Білім беру ұйымдарындағы мектеп формасына қойылатын талаптарды сақтау және мектеп формасына қойылатын талаптардың бұзылуына жауап беру алгоритмі бойынша оқушылармен және ата-аналармен онлайн және офлайн форматта жиындар өткізіліп, түсіндіру жұмыстары
Алдын алу жұмыстарын ұйымдастыру және мектеп формасына қойылатын талаптардың бұзылуына жауап беру алгоритмі.
Жаңа оқу жылында мектеп формасына қойылатын талаптарды сақтау мақсатында жергілікті атқарушы органдар мен білім беру ұйымдардың басшылары:
1. Оқу жылы басталғанға дейін ұйымдастырылатын шаралар
1.1. Ағымдағы жылдың 1 тамызына дейін мектеп формасына қойылатын талаптарды бұзатын және елемейтін кәмелетке толмағандар бойынша мәліметтерді жаңарту.
1.2. Ағымдағы жылдың 5 тамызына дейін мектеп формасына қойылатын нақты талаптар бөлігінде мектеп Жарғысына өзгерістер енгізілсін. Ауру немесе жарақат сияқты объективті себептерді ескеру қажет. Мұндай балаларға арналған мектепке бас киіммен баруға медициналық мекеменің емдеуші дәрігерінің анықтамасы мен ұсынымдары болған кезде жол беріледі.
1.3. Ағымдағы жылдың 5 тамызына дейін мектеп формасы бойынша ақпаратты мектептің ресми сайтында және басқа да ақпараттық ресурстарда жаңарту.
1.4. Ағымдағы жылдың 20 тамызына дейін баланың ата-анасына немесе заңды өкілдеріне жоғарыда көрсетілген талаптарды хабардар ету (түсіндіру) туралы ата-анасынан немесе заңды өкілінен қолхат ала отырып, білім беру ұйымының ішкі тәртіп қағидаларында көрсетілген мектеп нысанына қойылатын белгіленген талаптар және мектепке қабылдау кезіндегі мінез-құлық нормалары туралы хабарлау.
1.5. Ағымдағы жылдың 1 тамызына дейінгі мерзімде орта білім беру ұйымының алдын алу жөніндегі кеңесі (бұдан әрі - Кеңес) мектеп нысаны бойынша нормаларды сақтамау қаупі бар мектептер базасында (2023-2024 оқу жылындағы бұзушылықтарды талдау негізінде) құрылсын.
Кеңес құрамына кіруі тиіс:
- мектеп директоры-үйлестіруші және жұмыс тобының төрағасы;
- директордың тәрбие работе жөніндегі орынбасары – Кеңестің қызметіне жедел бақылауды жүзеге асырады (мектеп формасына қойылатын талаптарды бұзатын киім заттарымен мектепке баратын кәмелетке толмағандардың есебін жүргізеді, ағымдағы оқу жылына балалардың осы санатымен жеке жұмыс жоспарының орындалуын бекітеді және бақылауды қамтамасыз етеді); -дін маманы
- дін мәселелерін зерттеу орталығының қызметкері, мектеп формасына қойылатын талаптар бұзылған жағдайда ата-аналармен және балалармен түсіндіру жұмысының тактикасы мен тетіктерін айқындайды (келісім бойынша);
- учаскелік полиция қызметкері - ата-аналармен кездесулерді бақылауды және мониторингті қамтамасыз етеді (келісім бойынша);
- мектеп психологы-білім алушының мінез-құлқына бақылау жүргізеді және түсіндіру жұмыстарын жүргізу кезінде өзгерістерді бағалауды жүзеге асырады (жоспарға сәйкес жеке жұмыс, мектеп формасын бұзу фактілері анықталған кезде бақылауды жүзеге асырады және орынбасарын хабардар етеді тәрбие жұмысы жөніндегі директорлар);
- әлеуметтік педагог-отбасының әл-ауқатына және оқушыларды іс-шараларға тарту бойынша жұмыстарға талдау жүргізеді (жоспарға сәйкес жеке жұмыс жүргізу, мектеп формасын бұзу фактілері анықталған кезде бақылауды жүзеге асырады және директордың тәрбие работе жөніндегі орынбасарын хабардар етеді);
- білім бөлімінің қызметкері (аудандық және қалалық білім бөлімдері) - кәмелетке толмағандармен және олардың ата-аналарымен түсіндіру жұмыстары бойынша әдістемелік және заңгерлік кеңес береді;
- мектеп менторлары – «Орта білім беру ұйымдарында мектепішілік есепке алуды жүргізу бойынша Әдістемелік ұсынымдарды бекіту туралы» 2023 жылғы 3 наурыздағы № 61 заңгерлік сүйемелдеу мен консультациялар жүргізеді.
2. 2024 жылдың 1-15 қыркүйек аралығындағы жұмыс алгоритмі
2.1. 2024 жылдың 2 қыркүйегінде мектеп формасын киюге қойылатын талаптарды сақтамау қаупі бар мектептерде мектеп формасының талаптарын және мектептің ішкі тәртіп ережелерін сақтау туралы талаптарды түсіндіру үшін кеңес өкілдерінің қатысуымен ата-аналар жиналысын өткізу, материалдарды алдын ала мұқият дайындау, ата-аналар қоғамымен кездесуде жарияланатын мәселелерді, дәлелдерді, тезистерді және т. б. алдын ала пысықтау және тексеру баяндалған фактілер.
2.2. 2 қыркүйектегі салтанатты жиында:
- кеңес өкілдерінің міндетті қатысуын қамтамасыз ету;
- Орамал немесе хиджаб кию фактілері анықталған жағдайда оқушыны салтанатты шараға қатыстыру, директордың тәрбие работе жөніндегі орынбасарына оқушының ата-анасы туралы мәлімет ұсыну;
- ата-аналар тарапынан наразылық пен жанжалдар туындаған кезде Кеңес мүшелерінің қатысуымен мектептегі жеке бөлмеде әңгіме ұйымдастыру.
Қажет:
- жағдай бойынша өз пікірін білдіру мүмкіндігімен ата-аналарды мұқият тыңдау;
- қарсыласудан аулақ болыңыз және заңнама мен мектеп Жарғысына сілтеме жасай отырып, сындарлы диалог жүргізіңіз.
Маңызды!
- оқушының және оның отбасының жеке деректері (жеке басын куәландыратын деректер, фотосуреттер, мекенжайлар, білім беру ұйымдарының атаулары және т.б.), жеке басын сәйкестендіру жөніндегі материалдар бар материалдарды жариялауға жол бермеу.
- білім алушылар мен ата-аналарының дербес деректерін қорғауды қамтамасыз ету ;
- мұғалімдер мен оқушыларға қоғам қайраткерлерінің қатысуымен ешқандай шара қолданбау;
2.3. Салтанатты жиынды өткізу қорытындысы бойынша:
- 2024 жылдың 3 қыркүйегі сағат 12.00-ге дейін мектеп формасына қойылатын талаптарды бұзған балалар мен олардың ата-аналарының туралы ақпарат жинақтап, тізім жинақтау, аудандық / қалалық білім бөліміне ұсыну;
- Аудандық / қалалық білім бөлімдері 3 қыркүйек сағат 13.00-ге дейінгі мерзімде балалар мен олардың ата-аналарының ақпаратты білім басқармасының жауапты маманынан ұсынсын;
3. Мектеп формасына қойылатын талаптарды бұзудың алдын алу және оқушылармен атаулы түсіндіру жұмыстарын ұйымдастыру бойынша тұрақты шаралар
3.1. Ағымдағы жылдың 5 қыркүйегіне дейінгі мерзімде мектеп формасына қойылатын талаптарды бұзатын білім алушылар мен олардың ата-аналарының тізімі негізінде Кеңестің осы санаттағы адамдармен жұмыс істеудің жеке жоспарларын әзірлеу, сондай-ақ балаларды мектепішілік есепке қоюды қамтамасыз ету;
3.2. Кеңес мүшелерінің толық қатысуымен жеке жоспарға сәйкес білім алушымен және ата-анасымен мектеп формасына қойылатын талаптар туралы тұрақты негізде түсіндіру жұмыстарын жүргізу;
3.3. Кеңес мүшелерінің ата - анамен және оқушылармен өткізілген әрбір кездесуге мониторинг пен бағалау жүргізу, атқарылған шаралар туралы білім басқармасына хабарлау;
3.4. Білім беру ұйымдарының қызметкерлері білім алушылардың мектеп формасына қойылатын талаптарды бұзатын фактілері анықталған жағдайда немесе оған итермелейтін фактілер орын алған жағдайда, ата-аналар мен бала туралы мәліметтерді көрсете отырып, мектеп директорының тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасарына шұғыл түрде хабарлау қажет;
3.5. Кеңеске мектеп формасына қойылатын талаптарды сақтаудан бас тартқан оқушылардың ата-аналарымен кемінде 5 рет кездесу өткізу, қорытындысы бойынша кәмелетке толмағандардың істері және олардың құқықтарын қорғау жөніндегі комиссияға және Қазақстан Республикасының құқық бұзушылық туралы кодексінің 409-бабы 2-тармағының талаптарын сақтамау мәніне ата-аналардың жауапкершілігін қарау үшін білім беру саласындағы сапаны қамтамасыз ету жөніндегі департаменттерге беру үшін іс материалдарын қалыптастыру, ал ҚР ӘҚБтК-нің 127-бабы бойынша мектепке баруға тыйым салынған жағдайда;
3.6. Білім беру ұйымының барлық педагогтері мектеп формасына қойылатын талаптарды бұзған оқушылар мен ата-аналарымен қарым-қатынас барысында Қазақстан Республикасының «Педагог мәртебесі туралы» заңнамасында белгіленген мінез-құлық нормаларын, атап айтқанда: білім алушылардың, тәрбиеленушілердің және олардың ата-аналарының немесе өзге де заңды өкілдерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтей отырып, оқыту мен тәрбиелеудің педагогикалық қағидаттарын сақтауға міндетті.
Мектеп формасына қойылатын талаптарды сақтау бойынша жұмысты тек ата-аналармен немесе басқа заңды өкілдермен жүргізу.
3.7. Білім беру ұйымдары:
- интерактивті іс-шаралар, сынып сағаттары және сыныптан тыс іс-шаралар форматында міндетті мектеп формасын сақтау бойынша білім алушылармен түсіндіру жұмыстарын жоспарлау және жүйелі негізде жүргізу;
- ай сайын білім басқармасына мектеп формасын киюге қойылатын талаптардың орындалуы бойынша ақпарат беру;
- әрбір ата-аналар жиналысында мектеп формасына қойылатын талаптар туралы еске салу;
- мектеп формасына қойылатын талаптарды бұзған білім алушыларды мектепішілік және мектептен тыс іс-шараларға, оның ішінде мектеп жұмысына тарту Парламент, тәлімгерлерді бекітумен секциялық және үйірмелік жұмыс;
- Ішкі істер органдары мен дін істері басқармасы әзірлеген заңдылықтар бойынша үздік тәжірибелер мен ұсыныстарды белсенді пайдалануды қамтамасыз ету;
АЛГОРИТМ организации профилактической работы и реагирования на нарушение требований к школьной форме.
В целях соблюдения требований к школьной форме в новом учебном году
местным исполнительным органам и руководителям организаций
образования необходимо:
1. Организационные меры до начала учебного года
1.1. До 1 августа т.г. обновить сведения по несовершеннолетним, нарушающим и игнорирующим требования к школьной форме.
1.2. До 5 августа т.г. внести изменения в Устав школы в части конкретных требований к школьной форме.
При этом необходимо учитывать объективные причины, такие как заболевание или травма. Посещение школы для таких детей в головном уборе допускается при наличии справки медицинского учреждения и рекомендации
лечащего врача.
1.3. До 5 августа т.г. обновить информацию по школьной форме на официальном сайте школы и других информационных ресурсах.
1.4. До 20 августа т.г. информировать родителей или законных представителей ребенка об установленных требованиях к школьной форме и нормах поведения при приеме в школу, отраженных в правилах внутреннего распорядка организации образования, с получением расписки от родителя или законного представителя об его уведомлении (разъяснении) вышеуказанных требований.
1.5. В срок до 1 августа т.г. создать на базе школ, где имеются риски несоблюдения норм по школьной форме (на основании анализа нарушений в 2023-2024 учебном году) Совет по профилактике организации среднего образования (далее - Совет). В состав Совета должны войти:
- директор школы - координатор и председатель рабочей группы;
- заместитель директора по воспитательной работе – осуществляет оперативный контроль за деятельностью Совета (ведет учет несовершеннолетних, посещающих школу в предметах одежды, нарушающих требование к школьной форме, утверждает и обеспечивает контроль исполнения Плана индивидуальной работы с данной категорией детей на текущий учебный год);
- специалист-религиовед - сотрудник Центра изучения проблем религий, определяет тактику и механизмы разъяснительной работы с родителями и детьми при нарушении требований к школьной форме (по согласию);
- участковый полицейский - обеспечивает контроль и мониторинг проведения встреч с родителями (по согласию);
- школьный психолог - ведет наблюдение за поведением обучающегося и осуществляет оценку изменений при проведении разъяснительной работы (индивидуальная работа согласно Плана, осуществляет контроль и при выявлении фактов нарушения школьной формы и уведомляет заместителя
директора по воспитательной работе);
- социальный педагог - проводит анализ благополучия семьи и работы по вовлечению школьников в мероприятия (проведение индивидуальной работы согласно Плану, осуществляет контроль и при выявлении фактов нарушения школьной формы и уведомляет заместителя директора по воспитательной работе);
- сотрудник Отдела образования (районные и городские отделы образования) - обеспечивает методическую и юридическую консультацию по разъяснительной работе с несовершеннолетними и их родителями;
- школьный ментор - проводит юридическое сопровождение и консультации от 3 марта 2023 года № 61 «Об утверждении Методических рекомендаций по ведению внутришкольного учета в организациях среднего образования».
2. Алгоритм работы на период с 1 по 15 сентября т.г.
2.1. 2 сентября т.г. в школах, где имеются риски несоблюдения требований к ношению школьной формы, провести родительское собрание с участием представителей Совета для разъяснения требований о соблюдении требований школьной формы и правил внутреннего распорядка школы, проводя заранее тщательную подготовку материалов, заблаговременно проработав и проверив освещаемые на встрече с родительской общественностью вопросы, аргументы, тезисы и излагаемые факты.
2.2. На торжественной линейке 2 сентября:
- обеспечить обязательное участие представителей Совета;
- в случае выявления фактов ношения предметов одежды, нарушающих
требования к школьной форме, необходимо допустить детей к мероприятию, но
при этом уведомить заместителя директора по воспитательной работе о факте с
указанием Ф.И.О. родителей;
- при возникновении инцидентов и конфликтов организовать беседу отдельном помещении школы с участием членов Совета.
Необходимо:
- внимательно выслушать родителей с возможностью изложить свое мнение по ситуации;
- избегать конфронтации и вести конструктивный диалог со ссылкой на законодательство и Устав школы.
Важно!
- не допускать публикации материалов, содержащих личные данные школьника и его семьи (данные, удостоверяющие личность, фотографии, адреса, наименования организаций образования и т.д.), материалы по идентификации личности.
- обеспечить соблюдение защиты персональных данных обучающихся
и их родителей;
- не принимать никаких мер в отношении обучающегося и его родителей
в присутствии детей, педагогов и общественников.
2.3. По итогам проведения торжественной линейки:
- Совету сформировать списочный состав детей и их родителей, которые нарушили требования к школьной форме и в срок до 12.00 часов 3 сентября т.г.
представить в районный/городской отдел образования;
- Районным/городским отделам образования в срок до 13.00 часов 3 сентября т.г. представить списочный состав детей и их родителей в Управление образования;
- Управлению образования в срок до 15.00 часов 3 сентября т.г. представить в Департамент воспитательной работы и дополнительного образования Министерства просвещения списочный состав детей и их родителей, в том числе с указанием фактов конфликтных ситуаций (публикации в СМИ, социальных сетях, вызов полиции и адвоката);
Департаменту воспитательной работы и дополнительного образования Министерства просвещения провести анализ представленных сведений для направления информации в заинтересованные государственные органы в срок до 18.00 часов 3 сентября т.г.
3. Постоянные меры по профилактике нарушений требований к школьной форме и организации адресной разъяснительной работы с учащимися
3.1. В срок до 5 сентября т.г. на основании списка обучающихся и их родителей, которые нарушают требования к школьной форме, Совету разработать индивидуальные планы работы с данной категорией лиц, а также обеспечить постановку детей на внутришкольный учет;
3.2. Согласно Индивидуальному плану на постоянной основе проводить разъяснительную работу с каждым родителем обучающегося, который нарушает
требования к школьной форме, с обязательным участием всех членов рабочей
группы;
3.3. Совету осуществлять мониторинг и оценку каждой встречи с родителем и учащимся с информированием Управления образования;
3.4. Сотрудникам организаций образования в случае наличия информации о том, что обучающиеся собираются прийти в предметах одежды, нарушающих требования к школьной форме, или родители подталкивают к этому, в срочном порядке необходимо уведомить заместителя директора школы по воспитательной работе с указанием сведений о родителях и ребенке;
3.5. Совету по итогам проведения не менее 5 встреч с родителями обучающихся, которые отказываются соблюдать требования к школьной форме, сформировать материалы дела для передачи в Комиссию по делам несовершеннолетних и защите их прав и Департаменты по обеспечению качества в сфере образования для рассмотрения ответственности родителей на предмет несоблюдения требований пункта 2 статьи 409 Кодекса об правонарушениях Республики Казахстан, а в случае запрета посещения школы по статье 127 КРКоАП.
3.6. Всем педагогам организации образования в ходе общения с обучающимися, нарушающими требования к школьной форме, и их родителями соблюдать нормы поведения, установленные законодательством Республики Казахстан о статусе педагога, а именно: педагогические принципы обучения и воспитания, уважая честь и достоинство обучающихся, воспитанников и их родителей или иных законных представителей. Работу по соблюдению требований к школьной форме проводить только с родителями или иными законными представителями.
3.7. Организации образования должны:
- планировать и на системной основе проводить с обучающимися разъяснительную работу по соблюдению обязательной школьной формы в формате интерактивных мероприятий, классных часов и внеклассных мероприятий;
- ежемесячно предоставлять информацию по исполнению требований к ношению школьной формы в Управления образования;
- напоминать на каждом родительском собрании о требованиях к школьной форме;
- вовлекать обучающихся, нарушающих требования к школьной форме, во внутришкольные и внешкольные мероприятия, в том числе в работу школьного
парламента, секционную и кружковую работу с закреплением наставников;
- активно использовать лучшие опыты и рекомендации
по обеспечению
законности, разработанные органами внутренних дел, Управлением по делам
религий.